woensdag 26 maart 2014

Waterverf

Regen. Ik zit er meestal niet op te wachten - zeker niet als ik ook nog ergens heen moet. Of als ik een "woensdag-in-de-tuin-blogje" wil schrijven. De dames hier hebben daar echter heel andere ideeën over.
Hoera regen! En we moeten ook nog naar de bso! De broers kijken ze dan glazig aan. Twee gruwelelementen in 1 zin...onbegrijpelijk! Dat schreeuwde dus om opheldering.
Wat is er zo leuk aan de combinatie bso en regen? Gezien de titel van dit stukje zou je denken 'ze mogen daar dan helemaal los met waterverf' maar het ligt net even anders.

Ik: "Maar vinden jullie het niet vervelend om als het regent helemaal naar de bso te lopen?"
Oudste dochter: "Nee hoor. Want dan mogen we de sponsjes aan."
Ik: "De sponsjes? Wat zijn dat?"
Oudste dochter: "Nou, die blauwe dingen over je jas."
Ik: "Oh, je bedoelt de ponchos!"
Jongste dochter: "Ja, ze bedoelt de ponzoois!"

Aha. Mysterie uit de wereld geholpen en lang leve ponchos!
Vandaag regende het ook maar geen bso deze middag. Buitenspelen zat er niet in en dus hebben we gewaterverfd. Dat levert fijne tekeningen op in mooie matte poederkleuren. Net als de viooltjes in de tuin.




En dank ieder voor de reacties op de give away! De winnaar is (door jongste dochter met de ogen dicht aangewezen - sorry, geen notaris bij aanwezig geweest) Kristel. Als je een adres in de comments achterlaat (wordt niet gepubliceerd) kan ik de foto naar je toesturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten