maandag 21 november 2011

52 voorsteden

Ver voordat ik zelf mijn blog begon, stuitte ik via, via, via, via op het blog van Louise Hawson: 52suburbs.com. Zij heeft van september 2009 tot oktober 2010 52 voorsteden van Sydney gefotografeerd en de foto's op haar blog gezet. Idee was om haar passie voor fotograferen te combineren met het beter leren kennen van de stad waar ze al dertig jaar woonde. Wekelijks deed ze verslag van een suburb met geweldige foto's en bijbehorend verhaal. De ultiem inspirerende blog voor mij, want niet alleen deel ik haar passie voor fotograferen (hoewel ik nog lang niet zulke briljante foto's maak) maar sinds ik in 2001 in Sydney ben geweest is dat ook een van mijn favoriete steden. 
En nu lees ik tot mijn grote blijdschap dat ze 52 suburbs van wereldsteden wil gaan fotograferen. Ik begrijp dat ze inmiddels voldoende 'funds' heeft en op 1 januari 2012 start: meer hierover kun je hier lezen. Hopelijk ook Rotterdam...ik weet wel een geweldige 'voorstad':


En mocht er trouwens iemand tips hebben over hoe je je foto's in een lay-out kan plaatsen zoals je dat zelf wilt...graag! Ik heb nu een half uur zitten pielen en beter dan dit wordt het niet. Van die mooie diptyches zoals Louise Hawson zou helemaal geweldig zijn natuurlijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten