dinsdag 13 maart 2012

Pompom Pompom

"Met je neus zo zwart als roet"! En die neus hing dus los. Kleuterklas in paniek. Maar gelukkig was daar oudste dochter die trots verklaarde dat haar mama de neus wel kon maken. En dus heb ik net "operatie-neus-naaien" achter de rug.
Omdat ik geen idee heb of ik op eigen houtje een compleet nieuwe neus mag aannaaien, heb ik me beperkt tot een poliklinische ingreep: het gaatje dichten met een zwart lapje.
Helaas bezit ik geen ouderwets geoutilleerde naaimand en een bijbehorende kast met op kleur gerangschikte lapjes. In plaats daarvan heb ik een klein bakje met daarin één grote knot met duizend miljoen kleurtjes garen en onderin het bakje een paar kromme spelden en anderhalve roestige naald. En geen enkel lapje.
Ik heb daarom net (en dit blijft onder ons toch, we zijn tenslotte maar met z'n negenen) een stuk uit een oude zwarte boxershort van 'meneer de echtgenoot' geknipt en vastgenaaid aan Pompom. Zie je niets van en oudste dochter blij. En mijn imago als mama-die-alles-kan is vooralsnog ongeschonden!
Pompom voor de ingreep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten