dinsdag 31 mei 2011

Ed

Goed...van de 'summertime' was de afgelopen dagen weinig te merken en het tafeltje staat bij mij binnen een stuk minder 'feng shui'; meer 'Rotterdamse haven shabby'.  Maar met een bos paarse pioenrozen en wat andere interessante objecten er op gaat het best. Foto's volgen later.
Tijd om het weer eens over Edgar te hebben. Sinds de vorige vermelding hier op het blog is hij al weer flink op pad geweest. Zo werd ik op Koninginnedag opgebeld door een mevrouw met een stevig doorrookte stem die mij op monotone wijze vroeg of ik mijn kat nog terug wilde hebben.
Ik bereidde me al voor op een kofferbakdeal ergens op een verlaten Rotterdams industrieterrein waarbij ik mijn spaargeld in ongenummerde tientjes zou moeten overhandigen in ruil voor een spartelende jutezak (waar dan later uiteraard niet Edgar maar drie gehandicapte konijnen in blijken te zitten). Gelukkig bleek het gewoon om een Rotterdams omaatje te gaan met wie Ed was meegelopen en wiens kleinzoon nogal vertederd was door hem. Of hij hem mocht houden...natuurlijk niet! En dus is 'meneer de echtgenoot' hem op de fiets gaan halen.




Verder schijnt hij zijn dagen te vullen met spelen in de plaatselijke speeltuin (waar hij zich door de aanwezige kinderen gewillig in de rondte laat tillen, van glijbanen glijdt en achter eendenkuikens aan zit) en rondhangen op het schoolplein van de school van de mannen. Hangjeugd met een oranje bontjasje aan.
Bovendien neemt de stroom frisse voorjaarskadavertjes exponentieel toe. De score is vooralsnog: twee muisjes, een koolmeesje en ontelbare geknakte spinnenlijfjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten