vrijdag 24 februari 2012

Mary Ellen Mark



Twee posts geleden schreef ik het al, de opdracht voor volgende les aan de fotovakschool is om een portret te maken van een geliefde of geliefd persoon. Een klasgenootje mailde net dit filmpje door waarin Mary Ellen Mark beschrijft wat een foto tot een iconische foto maakt.
Heel inspirerend om haar aan het werk te zien. "It is easy to be an ok photographer, but to be exeptionel is very hard."
Inderdaad. Ik merk dat het met fotograferen is zoals met leren in het algemeen: "hoe meer je leert, hoe meer je beseft dat je heel weinig weet." Nu ik zo intens met fotografie bezig ben, merk ik dat ik steeds kritischer word. Vooral ook kritisch op mijn eigen werk. Belichting niet helemaal ok, storende objecten in beeld of gewoon geen spannende foto. Nog een lange weg te gaan, blijkt maar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten