dinsdag 7 februari 2012

"Herinnert u zich deze nog?"

In eerdere posts heb ik het al eens verteld: 75% van mijn kinderen is geen held met eten.
Met jongste dochter kan ik gelukkig royaal voor de dag komen. Ze eet humus, broccoli met grote stronken tegelijk, boontjes per kilo, paprika en worteltjes en feta is haar lievelingskaas.
De andere drie komen vooralsnog niet veel verder dan gebakken ei, boterham met pindakaas en een obligaat aantal boontjes (zoveel als dat ze oud zijn uiteraard, en geen halve boon meer).
Fruit is ook al niet favoriet: banaan en af en toe een peer.
Omdat de standaard groentes in huize Circus Edgar (boontjes, broccoli en boerenkool) me ineens behoorlijk de strot uit kwamen, heb ik afgelopen week met hulp van 'meneer de echtgenoot' het offensief ingezet. Helaas had hij gelijk daadkrachtig een bloemkool van vijf kilo ingeslagen waar ik dan weer niet zo fan van ben, maar het idee is duidelijk.
Vandaag waren de doperwtjes aan de beurt. Toen de deksel van de pan pasta met zalm, citroen en doperwtjes afging, brulden ze verrassend gelijkgestemd: "Gatver, spruitjes!". Die hebben we dus ook nog nooit gegeten - dat blijkt.
En de gerookte zalmsnippers waren ook al geen onverdeeld succes.

Ik: "Jongens, lekker roze kip uit de zee. Die lusten jullie toch wel?"
Jongste zoon: "Euhh...het smaakt naar nieuwe schoenen".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten