zondag 19 februari 2012

Portret

Gisteren dag twee van mijn foto-opleiding. Interessant. Ik heb onder andere geleerd hoe ik kleurzweem kan opsporen en wegnemen, foto's kan omzetten naar zwart-wit, foto's kan croppen en horizonnen recht kan zetten. En, heel handig dit, hoe ik wespentailles en stralend oogwit maak. Dat worden, zonder intensief supermodellen-crashdieet, toch nog super vakantiefoto's van mij in bikini dit jaar!
Volgend jaar sta ik hier dus ook in bikini bij, met stralende oogopslag bovendien!
Een geslaagde dag dus al is het wat vermoeiend zo'n hele dag photoshop. Opdracht voor volgende keer is om twee portretten van een geliefde of geliefd persoon te maken. Uiteraard had ik gelijk mijn favoriete viertal in gedachten of anders wel fotogenieke Ed, maar dat is helaas niet de bedoeling. Het onderwerp moet zestien plus zijn en bovendien geen huisdier. 
En dus valt 'meneer de echtgenoot' deze keer in de prijzen. Enige probleem is wanneer en waar gezien het feit dat we allebei werken en als we thuis zijn ook druk in de weer zijn. Dat wordt plaatjes schieten in de keuken terwijl hij de aardappelen afgiet of vier paar broodtrommeltjes vult.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten